Tájékoztató a központi írásbeli felvételiről

1. A központi írásbeli felvételi

A tanuló központi írásbeli vizsgájának

helye: Egri Dobó István Gimnázium (3300 Eger, Széchenyi u. 19),

ideje: 2025. január 18., 10.00 óra.

Kérjük, hogy a tanuló a vizsga megkezdése előtt 30 perccel, tehát 9.30-kor jelenjen meg az iskola épületében. A tanulónál legyen személyazonosságot igazoló okmány: személyi igazolvány (esetleg útlevél).

A matematika részhez körző, vonalzó, szögmérő, rajzeszköz használható segédeszközként. Számológép nem használható.

Az iskola földszinti aulájában és az emeleti folyosóin kerül kifüggesztésre a vizsgázók terembeosztása.

2. Mi a teendő, ha a tanuló beteg a felvételi írásbeli napján?

Ha a tanuló beteg vagy egyéb rendkívüli, önhibáján kívül eső elháríthatatlan ok miatt nem tud részt venni a vizsgán 2025. január 18-án, akkor erről legkésőbb január 18-án 10.00 óráig értesítsék az iskola titkárságát telefonon vagy emailben.

Előzetes egyeztetés után lehetőség van a központi írásbeli vizsgát a 2025. január 28-i pótnapon megírni (14.00 óra).

3. Mikor értesülhet a tanuló vizsgadolgozata eredményéről?

A kijavított vizsgadolgozatok megtekintése azok számára, akik az első vizsganapon írták meg a felvételit, 2025. január 24-én lesz 8.00-16.00 óra között az Egri Dobó István Gimnázium épületében.

Az írásbeli vizsga kiértékelt dolgozatait a vizsgázó és szülője az iskola képviselőjének jelenlétében, megtekintheti, azokról kézzel vagy elektronikus úton másolatot készíthet, engedélyezett a dokumentumok lefényképezése.

A január 28-án megírt dolgozatok megtekintésére január-31-én lesz lehetőség.

A gimnázium a tanuló vizsgaeredményét elektronikus formában küldi el a szülő e-mail-címére 2025. február 7-ig.

4. Mi a teendő, ha nem ért egyet a tanuló vagy szülő a vizsgadolgozat értékelésével?

A vizsgázó az értékeléssel kapcsolatban – kizárólag a hivatalos javítási-értékelési útmutatótól eltérő értékelés esetén – észrevételt tehet. Az észrevétel benyújtására a megtekintést követő első munkanapon, azaz 2025. január 27-én 16.00 óráig van lehetőség. [Az észrevétel benyújtására nyitva álló határidő elmulasztása esetén egy napon belül lehet igazolási kérelmet benyújtani. Az igazolási kérelem benyújtási határideje jogvesztő.] Ha az írásbeli vizsgakérdésekre adott megoldás értékelésére a vizsgázó észrevételt nyújt be, az iskola az észrevételt érdemben elbírálja. Az iskola a bírálat eredményét határozat formájában, megfelelő indokolással, az észrevétel benyújtását követő három munkanapon belül írásban közli az észrevételt tevővel.

A január 28-án vizsgát írt tanulók észrevételének beadási határideje 2025. február 3. 16.00 óra. A határidő jogvesztő, elmulasztása esetén igazolási kérelem benyújtásának helye nincs. Ezeket a kérelmeket az intézmény legkésőbb február 7-ig bírálja el.

5. Mi a teendő, ha nem ért egyet a tanuló vagy szülő a vizsgadolgozat felülértékelésével?

Ha az észrevételt tevő az iskola határozatának kézhezvétele után is fenntartja korábbi észrevételét, az iskola által hozott döntés ellen a szülő, a tanuló, a döntés kézhezvételétől számított három napon belül, a vizsgát szervező iskolában, a Hivatalnak címezve, kizárólag a hivatalos javítási-értékelési útmutatótól eltérő értékelés esetén fellebbezést nyújthat be.

A fellebbezés benyújtására meghatározott határidő elmulasztása miatt igazolásnak helye nincs. Az iskola a fellebbezést − az ügyre vonatkozó dokumentumokkal együtt − egy munkanapon belül megküldi a Hivatalnak. A Hivatal a fellebbezést érdemben elbírálja. A bírálat eredményét határozat formájában, megfelelő indokolással, az észrevétel benyújtását követő nyolc napon belül elektronikus úton írásban közli az iskolával, valamint postai úton megküldi az iskolának és a kérelmezőnek. A fellebbezés benyújtása és elbírálása nem érinti a tanulónak az iskola által hozott felvételi döntéssel kapcsolatos jogorvoslati jogát.

6. Adatvédelem a felvételi eljárás során

Kérjük, tájékozódjanak a középfokú felvételi eljárás során tárolt személyes adatok kezeléséről az alábbi honlapon:

https://www.oktatas.hu/kozneveles/kozepfoku_felveteli_eljaras/tajekoztato_felvetelizoknek/adatvedelmi_tajekoztato

7. A kapcsolattartáshoz, kérelmek és észrevételek benyújtásához az alábbi elérhetőségeken van lehetőségük:

Email: titkar@dobo-eger.edu.hu

Tel: +36 (36) 312-717

A felvételi eljárás következő lépése a jelentkezési lapok eljuttatása a középfokú iskolába. Jelentkezési határidő: 2025. február 20.

Minden tanulónak eredményes vizsgázást kívánunk!

Berkes Krisztián, igazgató