Egy összesen tíz oldalas, “Az új generációk tanulási környezete. Mekkora kihívást jelent tanárnak lenni a 21. században?” című tudományos esszével pályáztam az Eszterházy Károly Katolikus Egyetem által idén is megszervezett “Tudományról Diákoknak Kíváncsiságból – Tehetségútlevél a felsőoktatásba” elnevezésű országos tehetséggondozó programba.
A kutatási hipotézisem a következő volt; létezik egy út, mely a mai Z, illetve Alfa generációs diákokhoz vezet, csak jó eszközökkel kell közelíteni feléjük. Az állításom beigazolódott. A 2025. január 10-i leadási határidőt egy több hónapon keresztül tartó, információgyűjtéssel, szakirodalom-olvasással és tájékozódással eltöltött felkészülési időszak előzte meg, melyhez felkészítő tanárom, Richter Csaba szolgált remek bibliográfiával.
A meghirdetett 19 szekcióba 147 pályamű érkezett, így meglehetősen nagy erőfeszítést igényelt bekerülni a 2025. február 4-én megrendezésre kerülő konferencia előadói közé. Engem már január 20-án értesített az egyetem, hogy várnak szeretettel a verseny döntő fordulóját jelentő szakmai fórumra a Líceumba. Itt aztán a kutatásom miértjeit boncolgattam, rövid tartalmi áttekintést tartottam, majd egy prezentáció segítségével mindezt összegeztem. Az előadást követően a 4 tagból álló zsűri kérdéseire kellett felelnem, akik ezt követően hozták meg a döntést a végső helyezésekről. A várakozási idő alatt lehetőségünk volt beszámolni a tapasztalatainkról más diákoknak, illetve tanároknak.
A nap számomra különösen jól végződött, hiszen sikerült elnyernem a Pedagógia szekció előkelő első helyét! Köszönet ezúttal is felkészítő tanáromnak, aki végig segítette a munkám!
(Helyszíni fotók: Nagy Adri / EKKE)
Nagy Fruzsina, 12.D